Cognoscenti AB tar över Kjörling Wine

Företaget Kjörling Wine AB byter namn till Cognoscenti AB. Det är ett viktigt steg i utvecklingen av den nya verksamheten. Ett steg som öppnar för en både bredare och djupare verksamhet. Det nya namnet trädde i kraft den 11 januari.

Cognoscenti är ett engelskt ord som fritt översatt betyder “mycket kunniga människor inom ett specifikt ämne”. Ett namn som passar bra då jag som ägare till bolaget varje dag söker nya kunskaper och strävar efter att hela tiden bredda mitt nätverk. Att ordet dessutom kan tolkas som en sammansättning mellan det kognitiva; Cogno och doftsinnet; Scenti gör inte saken sämre då jag alltjämt har en stadig fot kvar i sensorik och författande av dryckeslitteratur. Det gamla namnet Kjorling Wine lever vidare i sociala medier och även som webbadress, då det är väl inarbetat, men dirigeras om till www.cognoscenti.se.

Gör ditt arbete hållbart
Cognoscenti har som slogan “gör ditt arbete hållbart” och det är precis vad det handlar om. Hållbarhet omfattar inte bara återvinning av papper, rätt material i förpackningar utan det som är Cognosentis främsta fokus, nämligen människorna som jobbar. Det inkluderar allt från arbetsmiljö till gruppsykologi och inte minst sättet individen själv lägger upp sitt arbete och hanterar de utmaningar som finns i vardagen.

Det är verkligen fantastisk att starta 2018 med ett nytt, mer relevant namn med plats att växa i. Nya föreläsningar, nya böcker och nya mål! Det kommer bli ett spännande år!

Cognoscenti AB erbjuder föreläsningar och konsultation i alla aspekter av hållbarhet, skräddarsydda efter just dina och din organisations behov. (För mer information om föreläsningar KLICKA HÄR.) Det är verkligen fantastisk att starta 2018 med ett nytt, mer relevant namn med plats att växa i. Nya föreläsningar, nya böcker och nya mål! Det kommer bli ett spännande år!

Andreas Kjörling, författare, fotograf & talare
Cognoscenti AB

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CAPTCHA *