Recension – Start With Why
Recension – Start With Why. Det är närmare tio år sedan marknadsgurun och antropologen Simon Sinek skrev sin bästsäljare Start With Why (Penguin Group 2009) och den är fortfarande lika träffsäker och lika aktuell. Bokens närmar 250 sidor är lättlästa och underhållande, perfekt lämpade för en helg eller två.
Sinek förklarar värdet av att vända sig till människors instinktiva känsla, genom att börja med “varför” hellre än som så ofta annars “vad” eller “hur”. Läsaren får här en mängd exempel från historien, allt från platsannonser för upptäcktsresande mot Antarktis och personalpolitik hos Southwestern Airlines till marknadsföring av Apple.
Antropologen Simon Sinek är en av de mest visade talarna bland alla de som gästat TED Talks. Det är inte en slump. Allt han säger och skriver är känns både självklart, lättförståeligt och träffsäkert. Sedan boken släpptes har Simon Sinek blivit något av en guru, både inom kommunikation och hantering av den digitala världen. Har du inte läst boken ännu så gör det. Gör det nu!